Általános Szerződési Feltételek

 

1. Szolgáltató adatai

  • Cégnév: PÁSKOM Terra Kft.
  • Székhely: 8136 Lajoskomárom, Ozorai utca 3772/2. Hrsz.
  • Cégjegyzékszám: 07 09 031687
  • Adószám: 28967361-2-07
  • EU adószám: HU28967361
  • Bankszámlaszám:
    • MBH Bank 50420238-10002467-00000000
    • IBAN: HU32 5042 0238 10000 2467 0000 0000
    • SWIFT: MKKBHUHB

2. Általános szabályok

2.1. Jelen „Általános Szerződési Feltételek” szabályozzák a Szolgáltató szálláshelyeinek, és azok szolgáltatásainak igénybevételét.

2.2. Speciális, egyedi feltételek nem képezik részét a közölt Általános Szerződési Feltételeknek, de nem zárják ki a külön megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más és más, az üzlet típusának megfelelő kondíciókkal.

3. Szerződő fél

3.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe.

3.2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen – a feltételek teljesülése esetén – szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek). A jelen ÁSZF hatálya kiterjed mindazon Vendégekre is, akik a szerződést megkötő Vendéggel együtt veszik igénybe a Szolgáltató szolgáltatásait.

3.3. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.

4. Szerződéses jogviszony

4.1. A Vendég szóban vagy írásban megküldött ajánlatkérésére a Szolgáltató ajánlatot küld. A szobák értékesítése a szabad kapacitások függvényében történik a foglalásokat azok beérkezési sorrendjében igazolja vissza a Szolgáltató. A vendég a szállás honlapján előzetes ajánlatkérés nélkül direktben is lefoglalhatja a kiválasztott szobatípust és az egyéb szolgáltatásokat.

4.2. A Szerződés a Vendég írásban, leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű.

4.3. A szerződés tartalma kiterjed: a szolgáltatás tárgyára, helyére, időtartamára, árára. Tartalmazza továbbá a fizetési, lemondási, módosítási feltételeket.

4.4. Adminisztratív, illetve technikai hibából adódó téves, alacsonyabb ár közlése esetén a szerződéskötés csak akkor érvényes, ha a valós ártól legfeljebb 20% mértékű az eltérés.

4.5. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.

5. Szállás alapszolgáltatásai

5.1. Szállás szolgáltatásai
A Szolgáltató minden esetben a foglalt szobatípust vagy annál magasabb kategóriát garantál. Konkrét szobaszámra vonatkozó foglalásra nincs lehetőség.

Szállás elhelyezések típusa:

5.1.1 Deluxe szobák:

               Rizling: https://paskom.hu/szobak/rizling/

               Zenit: https://paskom.hu/szobak/zenit/

               Kékfrankos: https://paskom.hu/szobak/kekfrankos/

               Zweigelt: https://paskom.hu/szobak/zweigelt/

               Menta: https://paskom.hu/szobak/menta/

5.1.2. Classic szobák:

               Rozmaring: https://paskom.hu/szobak/rozmaring/

               Otti: https://paskom.hu/szobak/otti/

               Levendula: https://paskom.hu/szobak/levendula/

               Zsálya: https://paskom.hu/szobak/#

               Sáfrány: https://paskom.hu/szobak/safrany/

5.1.3. A szobákhoz tartozó szolgáltatások a szobákhoz tartozó oldalakon (linkekre kattintva) megtekinthetők.

5.1.10. A szobák alapfelszereltsége a szobákhoz tartozó oldalakon (linkekre kattintva) megtekinthetők.

5.2. Vendéglátás
5.2.1. A szállás reggelit biztosít szállóvendégei számára a megadott nyitvatartási időben. A helyben elfogyasztott ételeken felül, az étteremből ételt, italt kivinni csak külön térítés ellenében lehetséges.
5.2.2. A szállás reggeli és a’ la Carte kínálatában korlátozott mértékben kínál választási lehetőséget glutén vagy laktóz érzékenység esetére. Ételintolerancia esetén kérjük jelzését az érzékenység megjelölésével az foglalas@paskom.hu email címre.

5.2.3. A Szállás éttermébe ételt és italt behozni nem engedélyezett, csak az ott vásárolt ételek, italok elfogyasztására van lehetőség.
5.2.4. Az étteremben könnyed, de elegáns öltözetet kérünk. A papucs, tréningruha, rövidnadrág, trikó, fürdőruha, köntös nem megengedett viselet.

5.3. Wellness szolgáltatás
5.3.1. A wellness szolgáltatások a Páskom Terra Kft. házirendje betartásával vehetők igénybe. A házirend megtalálható a helyszínen.
5.3.2. Kültéri medence, Szauna, jakuzzik és masszázsfotelek 8:00-21:00 között vehetők igénybe foglaltságtól függően.

5.4. Szabadidős szolgáltatás

A szállás területén található kültéri medencét és jakuzzit az időjárási viszonyoknak megfelelően minden Vendég saját felelősségre használhatja.

5.5. Parkolás
A szállás foglalásonként egy gépjármű számára biztosít parkoló helyet. A parkoló nem őrzött. Parkolás csak a kijelölt parkoló helyeken lehetséges. Nem kijelölt helyen történő parkolásból származó károkért a szállás anyagi felelősséget nem vállal.

6. Árak

6.1. A szállás szobaárai a szállás weboldalán kerülnek feltüntetésre, (a  https://paskom.hu/foglalas/  ára, majd szobatípus kiválasztása elérési úton).
6.2. A szállás árai forintban kerülnek meghatározásra. Az árfolyamváltozásból adódó eltérések miatt a szolgáltatások ára változhat, de a szerződött partner számára a szerződésben szereplő árak érvényesek.
6.3. Egyéb szolgáltatások árlistái (például étterem) az adott helyszínen állnak rendelkezésre nyomtatott formában.
6.4. A Szolgáltató a foglaltság és kereslet függvényében dinamikus árazást alkalmaz. Ez azt jelenti, hogy az árak naponta többször felülvizsgálatra és akár módosításra is kerülnek. A Szolgáltató által kiküldött foglalási visszaigazolás tartalmazza az ajánlatot és az abban szereplő árak érvényességét.
6.5. Az árak tartalmazzák az általános forgalmi adó (ÁFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A Páskom Terra Kft. a hatályos adó-törvény (ÁFA) módosulása miatti többlet terheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő félre.
6.6. Az idegenforgalmi adó a szállásdíjon felül extra fizetendő.
6.7. Aktuális kedvezmények, akciók, egyéb ajánlatok a https://paskom.hu/kedvezmenyek-szezonalis-ajanlatok/  oldalon kerülnek feltüntetésre.

7. Fizetési feltételek

7.1. A szoba foglalása a visszaigazolásban szereplő foglaló megfizetésével válik garantálttá. A befizetés történhet online vagy átutalással. A befizetések feldolgozása 1-3 munkanapig eltarthat.
7.2. A megrendelt szolgáltatások fennmaradó összegét a vendég érkezéskor a recepción egyenlíti ki.
7.3. Rövid távú foglalások esetén, illetve a várható helyszíni fogyasztások fedezetére a szállás bankkártya garanciát kérhet.
7.4. Speciális ajánlatok esetén a fizetési, módosítási, lemondási feltételek változhatnak, melyet az írásban megküldött visszaigazolás tartalmaz.
7.5. A foglaló megfizetését 72 órán belül kell teljesíteni, ennek elmaradása esetén a szobafoglalást töröljük.
7.6. Elfogadott fizetőeszközök: készpénz, átutalás, bankkártya, Széchenyi Pihenő Kártya
7.7. Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos költség a Szerződő felet, illetve annak SZÉP kártyáját/hitelkártyáját terheli.
Utazási irodák / Tour operatorok / OTA-k / Együttműködő partnerek:
A szolgáltatóval kötött szerződés tartalmazza az egyedi fizetési feltételeket.
7.8. Ajándékutalvány:
A szállás honlapján vásárolt ajándékutalvány a rajta meghatározott érvényességi időn belül és értékben használható fel. Az utalvány teljes ellenértéke előre fizetendő. A beváltási időn túl az utalvány érvényességét veszti.

8. Foglalás módosítása

8.1. A foglalás módosítását minden esetben írásban kell jelezni a foglalas@paskom.hu email címre.
8.2. Már véglegesített és visszaigazolt foglalás más dátumra történő áthelyezésére, a létszám vagy a szobatípus módosítására az aktuálisan érvényben lévő árak és a szabad kapacitás függvényében az alábbi díjak megfizetése mellett legkésőbb érkezés előtt 2. napig van lehetőség. 

Érkezés előtt 2 napon belüli módosítási igény esetén a lemondási feltételek (kötbér) lépnek életbe. (ÁSZF 9.)

  • Érkezés előtti 15 napig: díjmentes
  • Érkezés előtti 14-3. napig a megfizetett foglaló összege
  • Érkezés előtt 2. naptól a teljes visszaigazolt foglalás végösszegének 100%-a.

9. Lemondási feltételek

9.1. A megrendelés lemondását minden esetben írásban kell jelezni.
9.2. Az érkezés előtti 15. napig a foglalás kötbérfizetési kötelezettség nélkül lemondható. A foglaló összege visszautalásra kerül a foglaló fél által megadott bankszámlaszámra.
9.3. Érkezés előtti 14. naptól a 3. napig történő lemondás esetén a befizetett foglaló teljes összege kötbérként felszámolásra kerül;

9.4. Érkezés előtti 2. naptól történő lemondás esetén vagy ha a vendég a visszaigazolt tartózkodási időn belül egy későbbi napon érkezik meg, vagy korábban távozik, köteles a teljes lefoglalt időszakra járó visszaigazolt összeg 100%-át megfizetni.
9.5. Ha a Szerződő Fél a szállás-szolgáltatások igénybevételét foglalófizetéssel, hitelkártya garanciával, vagy más Szerződésben foglalt módon biztosította, és az érkezési napon helyi idő szerint 20:00 óráig nem érkezik meg, vagy nem jelzi előre, hogy ennél későbbi időpontban érkezik, a Szállás a Szerződésben meghatározott mértékű kötbérként érvényesít. Ebben az esetben a szállást a Vendég részére az érkezési napot követő nap 10:00 óráig fenntartja, majd ezt követően a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.
9.6. Váratlan helyzetek (betegség, baleset, családi esemény, kedvezőtlen időjárási viszonyok, közlekedési akadályok, stb.) felléphetnek utazás előtt és alatt, ezért a foglalás rögzítése napján vendégeink részére javasoljuk egy szabadon választott biztosítótársaságnál az útlemondási biztosítás megkötését.
9.7. Egyedi és akciós ajánlatok esetében lemondási feltételek az ajánlatban szereplő feltétek szerint alakulnak.
9.8. A lefoglalt, de a Vendég szálláson való tartózkodása alatt igénybe nem vett, illetve módosított szolgáltatások (szállás, étkezés) pénzbeli visszatérítésére nincs lehetőség.
9.9. A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása, csoportos utazás, vagy rendezvények esetén, a fentiektől eltérő, egyedi Szerződésben rögzített feltételeket állapíthat meg.
9.11. A Szerződő fél elállásának feltételei „a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól” szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 20. § (1) bekezdés b) pontja alapján történik. Amennyiben a foglalás és a tervezett érkezés időpontja közötti 14 nap nem áll rendelkezésre, Szolgáltató az elállás jogát kizárja.

10. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei

10.1. A Vendég a szobát az érkezés napján 15:00 órától foglalhatja el (Check in – bejelentkezés), és az utolsó tartózkodási napon délelőtt 11:00 óráig köteles elhagyni (Check out – kijelentkezés).

10.2. A szállás felnőttbarát szállás, vagyis 14 éven aluli kiskorú vendégeket nem fogad.

10.3. A szállás fertőző betegségben szenvedő vendégeket nem fogad. A Vendég köteles az utazás megkezdését megelőzően vagy érkezéskor jeleznie a Szállás számára, ha fertőző betegségre utaló egészségügyi panaszokat észlel.

10.3. A foglaló összegének átutalásával létrejött szerződéssel egyidejűleg a Vendég a Páskom Terra Kft. Általános Szerződési Feltételeit, valamint a Házirendet elfogadja, azt Önmaga és a foglalás alapján vele érkezők kötelesek betartani.

10.4. A vendég hibájából felróható sérülések miatt a szállás nem vállal felelősséget. A szándékos rongálás miatt keletkezett költségeket a szállás a vendégre terhelheti.

10.5. A szálláshely belső tereiben tilos a dohányzás! A szállás területén a dohányzásra kijelölt területek a teraszok.   A tiltás ellenére a szobában történő dohányzás miatti a vendég extra takarítási költséget köteles fizetni (Lsd. 17 pont).

10.6. A szállás hivatalos nyelve magyar. A szolgáltatási helyeken német és/vagy angol nyelven állunk a vendégek rendelkezésére fordítógép segítségével.

11. Háziállatok

11.1. A Páskom Cottage területére, a vendégterületekre és a szobákba háziállatok nem hozhatók be.

11.2. Segítőkutyára a jogszabályi feltételek vonatkoznak. Segítőkutya a fogyatékossággal élő személyt az egyenlő esélyű hozzáféréshez fűződő joga gyakorlásában, önálló életvitelének elősegítésében, illetve veszélyhelyzet elhárításában segítő, habilitációs, rehabilitációs feladatokat ellátó, a külön jogszabályban meghatározott állat-egészségügyi követelményeknek megfelelő kutya. A segítőkutyát megkülönböztető jelzéssel kell ellátni, amelyen a kutyát kiképző szervezet logójának szerepelnie kell.

12. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése

12.1. A Szolgáltatót nem terheli szerződéskötési kötelezettség, a Vendég szolgáltatás iránti igényét indoklási kötelezettség nélkül visszautasíthatja.

12.2. A Szolgáltató jogosult a szállás-szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:

12.2.1. a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, illetve a létesítményeket;
12.2.2. a Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak alkalmazottaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít;
12.2.3. a Vendég fertőző betegségben szenved.

12.2.4. a Vendég nem töltötte be a 14. életévét.
12.2.5. a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott foglalófizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig

12.3. Amennyiben a felek közötti Szerződés „vis major” okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.

13. Elhelyezési garancia

13.1. Amennyiben a Szolgáltató a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját hibájából (pl. túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani, akkor köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.

13.1.1. A Szolgáltató köteles:
13.1.1.1. a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az ott kikötött időtartamra – vagy az akadályoztatás megszűntéig – egy másik, ugyanazon vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen biztosítani/felajánlani. A helyettesítő szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli;
13.1.1.2. ingyenes transzfert biztosítani a Vendég részére a felajánlott helyettesítő szálláshelyre való költözéshez, és az esetleges későbbi visszaköltözéshez.

13.1.2. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési igénnyel a Szerződő fél nem élhet.

14. A vendég betegsége, halála

14.1. Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.

14.2. Amennyiben a vendég a tartózkodás alatt fertőzésre jellemző tünetek bármelyikét észleli magán, haladéktalanul köteles szóban vagy írásban tájékoztatni a szállást. Fertőző betegség, illetve annak gyanúja esetén a vendég közösségi tereket nem látogathat.

14.3. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.

15. A Szerződő fél jogai

15.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.

15.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget.

15.3. A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően megszűnik.

16. A Szerződő fél kötelezettségei

16.1. A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.

16.2. A Vendég saját ételt-italt nem hozhat be a szállás vendéglátó egységeibe.

17. A Szerződő fél kártérítési felelőssége

A Szolgáltató felé a Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelősséggel tartozik, melyeket Önmaga vagy a foglaláshoz tartozó harmadik személy, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából keletkezett. A Vendég az okozott kárt a Szolgáltatónak megfizetni köteles.

 E felelősség akkor is fennáll, ha a Károsult a kár helyreállítását közvetlenül a Szolgáltatótól igényli.   (pl. Szobában történő dohányzás esetén Extra takarítás költsége: bruttó 30.000,- HUF ártól, mely magában foglalja a bútorszövetek, függönyök szagmentesítését és a szoba ózonos fertőtlenítését.)

18. A Szolgáltató jogai

Amennyiben a Vendég az igénybe vett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégnek azon a személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szállásra magával vitt.

19. A Szolgáltató kötelezettsége

A Szolgáltató köteles:

19.1. a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás sztenderdek szerint teljesíteni

19.2. a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni

20. A Szolgáltató kártérítési felelőssége

20.1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül, a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.

20.2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a vendég maga okozta.

A szállás medence és wellness részlegének használata a vendég saját felelősségére történik, a víz közeli területeken fokozott a csúszásveszély, ebből eredő balesetkért a szállás felelősséget nem vállal.

20.3. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szálláson, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.

20.4. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szálláson, és minden szükséges adatot a szállás rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.

20.5. A szobák széffel ellátottak, értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette.

20.6. Szolgáltató közösségi tereiben vagy szobáiban hagyott személyes tárgyakért, (ideértve a szobaszéfben elhelyezett dolgokat, tárgyakat is) a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

20.7. A Szolgáltató parkolójában levő gépjárműben hagyott értéktárgyakért a Szolgáltató nem vállal felelősséget, illetve a parkoló gépjárművekben keletkezett károk keletkezését a Szolgáltató kivizsgálja és amennyiben a kár neki felróható gondatlanságból keletkezett, megtéríti azt.

20.8. A kártérítés mértékének felső határa a Szerződés szerinti napi szobaár összegének az Huszonötszöröse, kivéve, ha a kár ennél kevesebb.

20.9. A vendég tudomásul veszi, hogy a Szállás köteles a megrendelt szolgáltatást a mindenkor érvényes jogi és hatósági előírások, és az általa vállalt szolgáltatás standard-ek szerint teljesíteni. A vendég tudomásul veszi, hogy a Szállás nem felelős semmilyen olyan kárért, amely abból adódik, hogy hatósági korlátozás miatt bizonyos szolgáltatások nem, vagy csak korlátozottan használhatóak. A Vendég tudomásul veszi, hogy ezen esetekben árleszállításra, pénzvisszatérítésre nem jogosult.

21. Szálláson felejtett értékek

21.1. A vendégek szálláson felejtett értéktárgyai, pénze, egyéb dolgai kapcsán a szolgáltató felelősségét kizárja, utánküldési kötelezettség nem terheli. A szolgáltató a talált tárgyakat 3 hónapig őrzi, a tulajdonosnak tulajdonjogának igazolása esetén kiadja. A szolgáltató őrzési, utánküldési költségeit felszámíthatja. 3 hónap leteltével a szállás a talált tárgyakat a jótékonysági célra felajánlja.

22. Fogyasztói érdekvédelem, adatvédelem

22.1. A Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok védelmét. A rendelkezésére bocsátott személyes adatokat minden esetben a hatályos jogszabályoknak eleget téve kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek.

22.2. A Szolgáltató az adatkezeléssel kapcsolatos irányelveit külön Adatvédelmi Szabályzatban foglalja össze, melyet a weboldalon folyamatosan elérhetővé tesz, és melynek tartalmát magára nézve kötelezőnek ismeri el. Az Adatvédelmi Szabályzat tartalmazza az egyes adatkezelésekre vonatkozó tájékoztatókat is.

22.3. A szolgáltató szolgáltatási tevékenysége felett Lajoskomárom nagyközség jegyzője és a Fejér Megyei Kormányhivatal Székesfehérvári Járási Hivatala, Fogyasztóvédelmi Osztálya gyakorol szakmai felügyeleti jogokat.

22.4. VIZA (Vendég Információs Zárt Adatbázis): 2021. január 1-jén hatályba lépett a turisztikai térségek fejlesztésének állami feladatairól szóló 2016. évi CLVI. törvény módosítása, amely kötelezi a szálláshely-szolgálatót, hogy a szálláshely-szolgáltatást igénybe vevők törvényben meghatározott adatait a Kormány által kijelölt tárhelyszolgáltató által biztosított tárhelyen rögzítse a törvényben meghatározott célból. A Kormány által kijelölt tárhelyszolgáltató a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ).
A szolgáltató köteles annak a vendégnek a szolgáltatást visszautasítani, aki nem tudja/nem hajlandó az okmányát adatrögzítés céljából átadni. A vendéget ebből adódóan érő kárt a szolgáltató nem köteles megtéríteni.

23. Vis major

Azon ok vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, vízhiány, gázhiány, járvány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis major), bármely felet felmenti a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.

24. A jelen ÁSZF módosítása

A Szolgáltató a jelen Általános Szerződési Feltéteket egyoldalúan jogosult módosítani, azzal, hogy köteles azt legkésőbb a módosítás hatálybalépésekor honlapján közzétenni. Az ÁSZF módosítása nem ütközhet jogszabályba és nem tartalmazhat tisztességtelen feltételeket.

26. A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság

A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadóak. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.

Hatályos: 2025.05.26-tól.
Ezen ÁSZF hatályba lépésével a korábbi időpontban, a Páskom Terra Kft. által közzétett ÁSZF hatályát veszti.

Lajoskomárom, 2025. május 25.

Mosberger Mihály
ügyvezető
info@paskom.hu